هدف ما از راه اندازی اسپانا چیست؟
ما باور داریم ارزش افزودهی تولید باید مستقیماً به کارگر برسد. بازارهای بزرگ و انحصاری با ایجاد مانع در راه مبادلهی آزاد تلاش میکنند ارزش افزودهی تولید را در اختیار واسطه ها قرار دهند. واسطهگری مانع رشد و نوآوری در کسب و کارهای کوچک است و همین عامل باعث کاهش اشتغال و توسعه اجتماعی میشود.
واسطهها با ایجاد انحصار در فروش و عرضه (پاساژها، مالها، مغازهها، نمایشگاهها و فروشگاههای انحصاری) بخش زیادی از ارزش افزودهی تولید را صاحب میشوند، که این خود آسیب بزرگی به تولید و توسعه اقتصادی و اجتماعی میزند.
بازار ایدهآل بازاری است که در آن کالاها آزادانه و مستقیم جریان داشته باشند و با وجود تنوع کالا مشتری حق انتخاب زیادی داشته باشد و رقابت برای جذب مشتری در بالاترین حد خود قرار گیرد. این امر باعث نوآوری و خلاقیت تولیدکنندهها میشود و در نهایت در یک چرخهی منجر به تکامل، خروجی آن مشتریهای راضی و تولیدکنندههای خلاق بیشتر است.
بیش از ۶۰% درصد نیروی کار در کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی مشغول به کار هستند که این رقم قابل توجه است. در صورتی که واسطهی فروش تولیدات این کسب و کارها حذف شود، شکوفایی بزرگی در توسعهی اجتماعی شاهد خواهیم بود. ما امیدواریم که سهمی هرچند کوچک از این تحول اجتنابناپذیر داشته باشیم.
در چند سال اخیر با رشد اینترنت و شبکههای اجتماعی ما شاهد استقبال تولیدکنندگان و مشتریان از این بسترها جهت مبادله بودیم. اما این بسترها در کنار نقاط قوت خود نقطه ضعفهایی نیز دارند که ما تلاش میکنیم هدفمند و با در نظر قرار دادن اهداف تولید کننده و نیاز مشتری امکانات لازم را بر بستر وب طراحی و پیاده سازی کنیم. رسالت اصلی ما ایجاد یک بازار آزاد و امن جهت تبادل مستقیم کالا بین تولید کننده و خریدار است.
ویژگی های بازار اسپانا
ارتباط مستقیم تولید کننده با مشتری:
ما تلاش میکنیم با ایجاد روش های ارتباطی متنوع در بازار اسپانا ارتباط بین تولیدکننده و خریدار را به حداکثر برسانیم. این ارتباط در حال حاضر میتواند شامل معرفی برند، ارتباط با بخش پشتیبانی تولیدکنندگان و دریافت بازخورد از مشتری باشد.
حمایت از حقوق مصرف کننده:
ما با ایجاد ابزارهای متنوع سعی داریم راههای کلاهبرداری، بدقولی و گران فروشی را ببندیم. امکاناتی نظیر پرداخت امن و بخش نظرات مشتریان با این هدف در نظر گرفته شده است.