پرسش‌های متداول

مشتریان

  • آیا محصولات قرارگرفته در وبسایت متعلق به اسپانا است؟
    خیر اسپانا فقط سکویی (پلتفرم) است که تولید کنندگان محصولات خود را جهت فروش مشتقیم به مشتریان در آن عرضه میکنند و امکاناتی نظیر درج بینهایت محصول به همراه ایجاد لینک تماس و چت مستقیم واتساپ دریافت می‌کنند.
  • پرداخت امن اسپانا چیست؟
    پرداخت امن راهکاری است برای تسهیل فرایند خرید و فروش و حمایت از مصرف کننده. مشتریان اسپانا می‌توانند کالاهای موجود در بستر سایت اسپانا را با خیال راحت خریداری کنند. اسپانا ضمانت می‌کند فقط در صورتی که مشتری کالا را دریافت کند وجه به حساب فروشنده واریز شود و در صورت عدم دریافت کالا طی زمان مقرر شده توسط تولید کننده، وجه به حساب مشتری بازگرداننده می‌شود.
  • آیا امکان بازگشت محصول وجود دارد؟
    در صورتی که کالای دریافتی با مشخصات ذکر شده در توضیحات کالا منطبق نباشد امکان مرجوعی دارد. کالاهایی که بصورت سفارشی ساخته میشوند و یا پرداخت آن از کانالی غیر از درگاه پرداخت اسپانا صورت گرفته باشد امکان مرجوعی ندارند و مسئولیتی متوجه اسپانا نیست.
  • فروشنده درخواست واریز مستقیم پول به حسابش را دارد، آیا مبلغ را واریز کنم؟
    پرداخت امن اسپانا با هدف حمایت از خریدار و مصرف کننده ایجاد شده است. لذا بهتر است خرید های خود را مستقیما از طریق درگاه پرداخت اسپانا انجام دهید. در صورتی که فروشنده از شما درخواست واریز وجه مستقیم دارد، مسئولیت عواقب احتمالی نظیر عدم ارسال کالا، تحویل کالای معیوب و یا کلاهبرداری متوجه اسپانا نیست.
  • محصولی رو می‌پسندم ولی می‌خواهم با تغییراتی سفارش دهم، آیا امکانش هست؟
    شما می‌توانید در مورد تغییر در محصول با فروشنده صحبت کنید اما در نظر داشته باشید که محصولات سفارشی امکان مرجوعی ندارند.
  • من محصولی رو سفارش دادم و در تاریخی که فروشنده مشخص کرده به دستم نرسیده است، چه کنم؟
    در صورت تاخیر ابتدا با فروشنده محصولی که انتخاب کردید تماس بگیرید، در صورت عدم پیگیری با پشتیبانی سایت اسپانا تماس بگیرید.در نظر داشته باشید مبلغی که شما بابت محصول پرداخت کردید نزد ما به صورت امانت محفوظ می ماند و در صورت عدم دریافت به موقع کالا وجه به صورت کامل به حساب شما باز میگردد.


فروشنده

  • آیا برای فروش محصول در فروشگاه اسپانا باید هزینه ای پرداخت کنم؟
    خیر، ایجاد فروشگاه در پلتفرم اسپانا رایگان است.
  • کمیسیون دریافتی فروشگاه اسپانا چند درصده؟
    فروشگاه اسپانا تلاش میکنه که از طریق تبادلات سهمی دریافت نکند، اما برای پوشش هزینه‌های پشتیبانی و خدمات جانبی فعلاً ۵% کمیسیون (تا سقف ۱۰۰ هزار تومان) از فاکتور خرید کسر می‌کنیم.
  • نحوه ارسال محصولات به مشتری به چه صورت است؟
    تعهد ارسال کالا به عهده فروشنده است و در صورتی که هزینه ارسال به عهده مشتری است حتما در توضیحات کالا ذکر کنید.
  • چه محصولاتی را می‌توانیم در سایت اسپانا به فروش برسانیم؟
    در حال حاضر فروش محصولات مبلمان، مد و پوشاک، جواهرات و صنایع دستی در سایت اسپانا امکان پذیر است.
  • نحوه تسویه حساب اسپانا به چه صورت است؟
    پس از خرید مشتری ما فروشنده رو از ثبت سفارش مطلع می‌کنیم تا برای ارسال محصول اقدام کند. پس از ارسال محصول و تایید مشتری بابت تحویل کالا، ما با فروشنده ظرف مدت ۲۴ ساعت تسویه حساب می‌کنیم.
  • من محصول رو فرستادم اما مشتری دریافت کالا را تایید نکرده، چه کنم؟
    فروشندگان عزیز باید تمامی مدارک ارسال (شامل کد رهگیری مرسوله پستی یا رسید بارنامه و غیره) رو نزد خودشان نگه دارند تا در صورتی که پس از ارسال و دریافت کالا مشتری تایید نهایی رو انجام نداد، ما بتوانیم از طریق مدارک اقدام به پیگیری و تسویه حساب کنیم.